Alla inlägg den 9 december 2012

Av Robin Nordqvist - 9 december 2012 21:45

Hejsan alla igen =)


Hemkommen från en biofilm som går att diskuteras men den va riktigt bra faktiskt när man väl förstod budskapet i själva filmen och inte vad man verkligen trodde att det va, att allt handlade om att komma fram till stället, att familjekärlek betydde mer. Broderskärlek betydde mer. vilket jag förstår väldigt bra faktiskt.. Men men


Dags att säga vilken underbar blandad rätt jag åt ikväll :D

Det blev Röd och Grön stekt paprika och tunnt skurna morötter med lite currykrydda på, sen gjorde jag en sallad med finskivad sallad då som jag sen hade jag små bitar med gurka i, sen i den salladen la jag faktiskt till nåt som jag aldrig lagt i sallad förut, Vindruvor faktiskt och det va faktiskt inte alls fel, sen vid sidan om så gjorde jag lite snabbmakaroner men det va inte mycket faktiskt.. köttbullar gjordes men kände inte att det tillhörde så vart inga alls till maträtten. Så dom las i en egen låda och blandades inte med maten.

Riktigt god mat faktiskt, och jag försöker att äta så nyttigt jag kan, men man ska ändå inte förändra för mkt för kroppen så snabbt för då kan det nästan genast vara sämre och påverkar på ett helt annat sätt än det du vill det ska påverka, som viktnedgång, bristningar , mående, kroppsmående i sig!

Allt möjligt!! 

Här har ni bilder på tillagning av min "UNDERBARA" rätt, iallafall vad jag tyckte det va :D




   

Av Robin Nordqvist - 9 december 2012 14:00

Nu är man hemma i lägenheten efter en riktigt trevlig vistelse ute hos Pappa , Bodil,Tove och Moa = )

Nu när man är hemkommen till lägenheten så blir det lite att äta och stort sug gick till frukt =)

 2 st Kiwi, 1Clementin och 1 äpple =)

Kan nog räcka tycker jag, blir ju mat senare ikväll som jag inte riktigt listat ut vad det kommer bli, men funderar på nåt i köttväg , stor god sallad och nånting mer men har inte riktigt listat ut vad det kommer bli än.

Ja jag va på willys förut med min pappa och mina "syskon" och såg såna där willys veckoschema på mat, så ska kolla lite i dom och se om det finns någonting som jag lite sugen på, vilket jag tror att det kommer finnas, tog lapparna som fanns som innehöll

Frukost  

Fika

Lunch

Middag

Kvällsmat

och annat gott =)

Så finns ju en del att välja på, och det är rätt så kul att sånt kommer 1 gång i veckan, för sånt hade jag inte ens en tanke på förut när man "levde" på annat sätt, som att slänga slemmig blick på saker i affären förut när man bara fokuserade på allt det feta o smaskiga ungefär..

men det är skönt att man kan försöka ändra på sig lite i små mängder iallafall!


Bye sålänge =)

Av Robin Nordqvist - 9 december 2012 10:15

Idag vart det en underbar frukost, fast med lite ryggont men det ska inte hindra mig att försöka njuta av sällskapet och en riktigt underbar frukost med familj..

Blev tyvärr inga bilder på den underbara frukosten.

Men ska berätta så "gott" jag kan om den! =)


Första mackan blev en Croissaint med nån smulig sorts ost som va jättegod,

och sen tog jag en fralla med kalvsylta och rödbetsallad.

Och sen sista mackan som jag hade Apelsinmarmelad på med lite lite ost igen..


Måste försöka bli "Lite" nyttigare men på helgerna kan man ta lite extra men inte för mycket..




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards