Alla inlägg den 12 december 2012

Av Robin Nordqvist - 12 december 2012 20:57

Man kanske ska prova lite "Vanliga" inlägg då?

 

Kanske man ska prova att köra ett inlägg om annat än bara mat kanske.

Man kan ju prova iallafall, men det är lite svårt att veta vad man ska lägga in i denna bloggen för jag kör ju dagbok i mobilen oxå pågrund av behandlingen jag gjorde mot min Tumör som jag har för att det skulle vara lättare att komma ihåg saker, så efter behandlingen som pågick i 6 veckor så fortsatte jag sen men den bara, för det kan vara lite trevligt att kanske kolla tillbaka nån gång vad man gjort och hur man tänkte och tyckte om saker och ting när allt pågick, så det har ju varit MÅNGA dagbokssms som jag skickat till mig själv under månaderna nu då, iallafall 3-4 långa sms per dag, lite som det här, vid frukost- lunch- middag och kväll typ,

 

Vet ju inte vad folk tycker o tänker om sånt, men tror nog dom flesta tycker sånt är bra för en själv om man inser det funka så man inte glömmer saker och gör roliga saker som man kan påminna sig själv om, sen är det ruskigt roliga händelser ibland som fasen gör det värt att skriva lite Dagbok-blogg och sen lägga in det genom facebook så folk får göra som dom vill, att kolla eller inte kolla.

För alla ser ju att det kommit ett nytt inlägg på den stora statussidan.

Haha!! Vet också att det kan bli lite väl mycket konstigt text tillochmed när jag skriver mycket, därför lite jag bara skrivit MASSA text i telefonen för att för mig låter det inte så konstigt denna text, eller ah det kanske det egentligen inte gör..

Men som sagt första gången jag skriver längre text till folket.

Sen får här på detta/dessa inlägg oxå skrivas vilka kommentarer folk vill..

 

Men nu kan jag skriva lite vad jag gjort idag då!

Haha säger ju det, massa text innan nåt bra börjar!.!

 

Idag har jag börjat min Ubildning igen som jag slutade en period pågrund av min behandling av tumör sen så körde jag direkt igång med Ritningsläsning idag direkt då och gjorde klart 5 sidor i häftet och fick vääärldens jäkla huvudvärk så jag vet nu att jag ska ta det lite lugnt när jag går till skolan och ska läsa teori, och praktiskt kan jag egentligen inte göra nånting just nu för jag har sån försvagning i kroppen efter behandling som tar sin tid att återhämta, vilket är lite jobbigt faktiskt för jag har inte så mycket av utbildningen kvar.

Lite teori och sen har jag praktik som måste genomföras, och det är lite svårt när kroppen inte kan jobba som man ska beroende på vad man får för "jobb" som praktik/jobb sen. men ska försöka "återhämta" mig så gott jag kan, och det handlar nog väldigt mycket om psykisk vilja, men nu i mitt läge är det återhämtning mest, men i vanliga fall psykisk för många!

 

Hahaha, hoppas detta inte va för jäkla knäppt..

Lägger in nån bild oxå för jag tar lite bilder på allt och ingenting lite då och då på dagarna när jag är ute och går promenader!

 

 



Stod och väntade på bussen när jag tog dom här härliga solbilderna =) 

Riktigt härligt har det varit idag faktiskt, inte OFTA man kan njuta av vädret såhär på vintern.. 

Inte jag iallafall!!!   

 

 

  Va också och köpte en usbsladd med fler USB ingångar för jag köpte en extern hårddisk som är helt underbar som det behövdes till.

NU iallafall! 

 

Ja men det va väl lite av min dag då!

SNABB förklaring på det hela, gärna inlägg från "nån" om den/dom tycker att man ska försöka iallafall att köra lite vanliga inlägg här också eller om man bara ska fortsätta med matinlägg om det räckte?!?!

 

Ha en trevlig kväll och sov gott när det väl gäller =)

 





Av Robin Nordqvist - 12 december 2012 18:34

God kväll allt folk som läser  :)

 

 

Ikväll så blev det som så att när jag öppnade kylskåpet så såg jag matlådor x antal st eftersom jag har lagat lite mer mat varje gång än vad jag ätit , eftersom det är så roligt att laga ju , så va tvungen att ta en del rester idag också.

Men imorgon då blir det annorlunda mat, MEN jag säger inget just nu, för då är det ju inte kul att läsa min text om jag skulle avslöja dagen innan vad jag ska äta =)


Hoppas det inte ser förjääkligt ut på bilderna, det enda va nog salladen som behövde friskas upp lite med lite ny blandat på tallriken och det va inga problem gjort =)

Ändå helt underbar mat

jag som sagt tycker om att blanda väldigt mycket, knepig som man är kanske..

Men ikväll blev det OLIKA sorter som i vanliga fall man kanske inte blandar som "normal" person, vilket är bestämt att jag inte är ju.

"ingridienserna" haha som jag har i matlådorna och upplagt på min tallrik är


Bodils starka men underbara köttfärs med dom 2 olika bönorna och goda  kryddor

Rödkål

Majs

Pasta med 2 stekta paprikor och stekta morötter

Sallad

Gurka

!!2 st köttbullar!!


Det är en rejäl blandning av knäppa mig, men ändå inte för stor portion, lagom lite av alltihopa



    

Här är en bild innan jag lägger på tallriken, då kanske den inte ser det inte så frestande ut kanske, ni ser den där lilla plåtburken, det va tonfisk men använde inte den, men den fick va med på bilden ändå =)

Och majsburken va inte med heller men den ser ni på tallriken  =)


Här är bilden på när allt det smaskiga är upplagt på tallriken.

Iallafall jag tycker det ser mer inbjudande ut än när det låg i matlådorna faktiskt..

Men det är från person till person =)



Som sagt, skriv vad ni vill och gärna råd på mat och dryck =)


Ha en underbar kväll =)


Av Robin Nordqvist - 12 december 2012 16:00

God eftermiddag
 på er folket

 

Det blev 2 mackor när jag kom hem från skolan för jag hade inte ätit något sen frukosten imorse.

Så när jag gick till skolan så hade jag ingenting med mig, dum som jag va, hade kunnat haft nån yoghourt eller nåt liknande med mig för allt pluggande som jag gjorde idag gjorde så min kropp blev helt slut och hade nog behövt nånting..

 

Men jag kom hem och åt 2 mackor med likadan skinka som jag åt imorse, och så drack jag 1 liter vatten, för kände kroppen behövde nåt att äta och verkligen vätska =)

 

    

Av Robin Nordqvist - 12 december 2012 09:15

Frukosten denna morgonen va det absolut inget fel på =)

 

2012-12-12

 

Det vart en vanlig tallrik som jag la allting på istället för skärbrädan som vanligt =) 

2 brödhalvor med namnet Hälsobräck (osötat) som va riktigt underbart bröd faktiskt, köpte det från en gubbe som står med långt försäljningsbord på torget 4 dagar i veckan Mån-ons-fre-sön har jag för mig, riktigt trevlig och massor av brödsorter att välja på, så ni som läser detta och bor i halmstad eller nära,så är det riktigt bra priser på bröden också ,  jag rekommenderar att köpa bröd där =)

 

På mackorna så hade på ena mackan riktigt god Medwurstskinka faktiskt, vilket jag inte brukar äta så ofta, men det kommer bli mer kanske, men inte för stor mängd, för nu för att det va riktigt gott på detta brödet iallafall, sen vart det en macka med Basturökt skinka som hade lite knepig smak men den va god :)

En liten vanlig underbar skål med All-brain flingor med den riktigt goda A-filen till =)

Och sen största och bästa av frukosten va KAFFET =)

 

 

 

Det va min frukost idag :D

Kanske ser mycket ut men det är inte så hemskt mycket =)

 

Skriv gärna o ge råd till god och nyttig frukost

Frukter, drycker, pålägg, tillägg,

Vad ni än kommer på =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards