Alla inlägg den 14 december 2012

Av Robin Nordqvist - 14 december 2012 23:00

Underbar kväll hemma hos Pappa och Bodil

 


Hemkommen nu från en underbar middag hemma hos pappa och Bodil

 

Det underbara gänget ikväll bestod bara av dom bästa =)

Jag, Farmor ,Farfar ,min farbror Krister ,Bodil ,Pappa ,Moa och Tove

 

UNDERBART är ordet för ikväll..

Maten va helt underbar faktiskt.

Men vad hade jag räknat med när man man åker ut till pappa och Bodil liksom :D

Alla har haft så många olika samtal med varandra från tillexempel trasiga maskiner till förhållanden, haha ALLT har pratats om ikväll faktiskt.så det har varit en intressant kväll måste jag säga, sen har vi pratat om mina förändringar med cancern och så, vilket är helt okej faktiskt för att man måste kunna prata om det för att kunna gå vidare, iallafall inom familj och så.

sen vet jag inte hur det går om man pratar med kompisar eller annat om nåt sånt i ordentliga samtal menar jag då!

 

Bli nu inte arga på bilderna för att vi va 8 st och alla älskade maten så det blev inte så mycket att ta kort på men jag lägger in en liten förklaring på bilderna så gott det går faktiskt, ska försöka iallafall..

så här kommer dom!!

 

Hoppas att det inte ser förjäkligt ut på bilderna, men om man ska "Förklara"  bilderna så ska jag skriva eller försöka förklara vad det är på bild för bild då.

Kanske blir lättare att förstå då ?

Bild 1: Skålen med sjukt god sallad, bredvid så är skålen tom =) 

Då måste ni förstå ni hur god den där salladen va sen med hemmagjord dressing som är det gröna på 2:a bilden och sen det lilla hjärtat på bilden också va fyllt med hemmagjord gelé som va ruuuuskigt god faktiskt!

 

 

 

Bild 3 : Mjukt kokt potatis, precis så mjuk som jag ville ha den faktiskt, det händer inte ofta nånstans men ikväll hände det faktiskt.

Bodil du är underbart duktig på att laga mat.

 

 

Bild4 : Underbara biffar som jag o farmor blev frågade om vi kände smaken ordentligt va det va inuti, men först så kände vi inte

men sen fick reda på va det va och Haha bara för att så har jag glömt bort nu, MEN tror nog att det va tonfisk som va där i, Det va sjukligt gott i biffarna iallafall. det hade jag ätit förut hemma hos dom sa pappa, och jag kände igen smaken som faasiken o då fick jag ju reda på varifrån =)

 

 

Bild 5: Kanske inte är en så trevlig bild faktiskt,

Min tallrik..

men här är ett litet upplägg av maten som jag tog, kunde ha tagit en finare bild men det va så ruskigt god mat så kom inte på nåt sådant förrän halvägs in i maten, sorry =/

Men lite lite frestande ser det väl ut! :D

Helt underbart gott va det iallafall...


Det VA 1 bild mellan 5:an och 6:an som aldrig togs, för jag gjorde en totalmiss


Men ska försöka ge en bra förklaring på vad som fanns att välja på när det stog på bänken.

Det va tre stycken skålar med olika frukter  i såsom

Äpple

Apelsin

& Banan

Sen fanns det 4 olika sorters glass också.

blev ju inga bilder så har "lite" svårt att komma ihåg :(

 tyvärr glömt bort några av smakerna =/

Vanilj

Blåbär

?

? nån speciell glass vet jag!

Fasen det är lite jobbigt att inte komma på vad man liksom har ätit för 2 timmar sen.. nästintill att man blir lite halvt förbannad!!!

MEN MEN

Bara att ta den smällen =)


Och sen har vi ju avslutet

Bild nr 6:

Kaffe och en STOR godisskål som stod vid mig och farmor och min farbror rätt så mycket vilket kanske inte va så bra, för vi är stora godisgillare vi 3 =)

Men ta det lugnt ni, det blev godis kvar ..

Det va TUR att det va så mycket från början bara, men sen hade man ju ätit en rätt så stor del annat innan godiset kom fram liksom =)

               

Hoppas det inte ser förjävligt ut på bilderna och hoppas jag förklarade bra!!

Annars får ni skriva det liksom!!

 

 

Men så avslutet på kvällens inlägg då!

 

Den här dagen tog bra på krafterna faktiskt, även om den inte "Bestod" av så mycket, men lite ändå.

som skola i nåra timmar, hem och vila lite och sen åka iväg på middag :D

 

Men det har varit en helt UNDERBAR dag faktiskt om jag ska vara helt sjukt ärlig.. 

Sen är jag ruskigt glad att det är fredag så man knappt behöver tänka på vad som händer i helgen faktiskt.

Har inte en enda plan för denna helg faktiskt, och det känns bra som fan i både kropp och själ, men det lär ju garanterat bli ändringar imorgon om att man ska hitta på nånting, men då kanske man har ändrat sig o verkligen vill göra nånting kanske :D 

Så jag ska " Focus on the positive".

 

Ha det gött nu...

 

Av Robin Nordqvist - 14 december 2012 12:06

Lite mellanmål


Hemkommen från en dag i skolan då som varit hyffsad okej, för man känner ju av när man läser och skriver mycket,

att det blir lite för mycket ibland och mer vilket jag ska trappa ner på!

Men men.!.


Det Fredag vilket är helt underbart


Så nu har jag gjort lite att äta till "lunch"


Det blev 2 mackor med Medwurstskinka

1 stark kopp kaffe

en fruktig Clementin också :D


Inte så extrem lunch faktiskt, men det räcker så tycker jag :)

Man klarar sig på det, istället för att ställa sig och göra nån mat.

Vilket ioförsig hade varit gott och roligt att göra, men som sagt behövs inte.

Behövs inte göra mer än vad man behöver.



Ska efter lunchen vila ett tag för känner att kroppen behöver det lite nu när man tar promenader om dagarna och går i skolan och studerar som kan få mig att bli utmattad ibland och när jag fixar o trixar hemma och så.

Kan vara riktigt skönt att vara utvilad ibland ;)


Idag blir det julmiddag hemma hos Pappa och Bodil.

Farmor och farfar kommer också vilket ska bli riktigt roligt faktiskt :)

Det ska bli helt underbart, så får man se vad för UNDERBAR mat och tillägg som bjuds på..

Är ioförsig alltid underbar mat där ute =)

Underbart sällskap får man inte glömma heller


Det blev inte så mycket mer nu i eftermiddagens inlägg


Men skriver troligen senare inlägg kanske. men det får man se =)

Suuprice kanske.. 

Av Robin Nordqvist - 14 december 2012 06:30

Tidig frukost då =)

 

Idag vart det väldigt tidig frukost eftersom man skulle upp till utbildningen på förmiddagen idag då, och i början ska jag gå dit på mornarna för att kunna komma igång lite några timmar i skolan på förmiddagen och ställa in kroppen på att plugga lite i början så det inte blir för hård början, sen efter ett tag så vara i skolan mer och mer på dagarna, sålänge kroppen och skallen klarar av det ordentligt, men det tror jag nog efter tag att den gör.. 

Man måste bara förbereda den en stund eftersom nu va det ett tag sen jag hade dessa "rutinerna" som har med skolan att göra..

Men allt ska lösa sig, tar steg för steg!


 


Frukosten idag bestod av


 

En starkare dos kaffe idag faktiskt, lite mer kaffe än vatten.

Men det va verkligen bara för att piggna till och slippa lite morgonhuvvevärk.

 

 

 

     

Blev en bra frukost enligt mig som ni ser då

men jag skriver ändå vad det är för någonting =)

Det blev All-Brain Flingor

Nyttiga frallor som jag måste inhandla mer för dom börjar ta slut nu.

Hade skinka på ena mackan och sen underbar honung på andra mackan då :D

2 kokta ägg som va lagom kladdiga/hårda inuti faktiskt precis som jag gillar dom kokade jag också :D

OCH så kaviar till dom underbara äggen..

 


 

Haha, färdig bild på den UNDERBARA frukosten då..

Det kan inte bli bättre frukost så tidigt på morgonen faktiskt, iallafall jag känner att det här kan man stå sig på fram till lunch, och det känns riktigt bra med en så (stabil) frukost som jag känner att det är faktiskt :)

 

Sen va det gång till skolan och plugga teori i några timmar och ta det lugnare idag än vad jag gjorde startdagen som jag va korkad att ösa på med ritningsläsningen första jag gjorde..

Att ta det lugnt verkligen är nästa steg =)

 

Ha det bra folket

Skriv som sagt om ni vill )

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards