Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Hemkommen från en underbar kväll =)

Av Robin Nordqvist - 14 december 2012 23:00

Underbar kväll hemma hos Pappa och Bodil

 


Hemkommen nu från en underbar middag hemma hos pappa och Bodil

 

Det underbara gänget ikväll bestod bara av dom bästa =)

Jag, Farmor ,Farfar ,min farbror Krister ,Bodil ,Pappa ,Moa och Tove

 

UNDERBART är ordet för ikväll..

Maten va helt underbar faktiskt.

Men vad hade jag räknat med när man man åker ut till pappa och Bodil liksom :D

Alla har haft så många olika samtal med varandra från tillexempel trasiga maskiner till förhållanden, haha ALLT har pratats om ikväll faktiskt.så det har varit en intressant kväll måste jag säga, sen har vi pratat om mina förändringar med cancern och så, vilket är helt okej faktiskt för att man måste kunna prata om det för att kunna gå vidare, iallafall inom familj och så.

sen vet jag inte hur det går om man pratar med kompisar eller annat om nåt sånt i ordentliga samtal menar jag då!

 

Bli nu inte arga på bilderna för att vi va 8 st och alla älskade maten så det blev inte så mycket att ta kort på men jag lägger in en liten förklaring på bilderna så gott det går faktiskt, ska försöka iallafall..

så här kommer dom!!

 

Hoppas att det inte ser förjäkligt ut på bilderna, men om man ska "Förklara"  bilderna så ska jag skriva eller försöka förklara vad det är på bild för bild då.

Kanske blir lättare att förstå då ?

Bild 1: Skålen med sjukt god sallad, bredvid så är skålen tom =) 

Då måste ni förstå ni hur god den där salladen va sen med hemmagjord dressing som är det gröna på 2:a bilden och sen det lilla hjärtat på bilden också va fyllt med hemmagjord gelé som va ruuuuskigt god faktiskt!

 

 

 

Bild 3 : Mjukt kokt potatis, precis så mjuk som jag ville ha den faktiskt, det händer inte ofta nånstans men ikväll hände det faktiskt.

Bodil du är underbart duktig på att laga mat.

 

 

Bild4 : Underbara biffar som jag o farmor blev frågade om vi kände smaken ordentligt va det va inuti, men först så kände vi inte

men sen fick reda på va det va och Haha bara för att så har jag glömt bort nu, MEN tror nog att det va tonfisk som va där i, Det va sjukligt gott i biffarna iallafall. det hade jag ätit förut hemma hos dom sa pappa, och jag kände igen smaken som faasiken o då fick jag ju reda på varifrån =)

 

 

Bild 5: Kanske inte är en så trevlig bild faktiskt,

Min tallrik..

men här är ett litet upplägg av maten som jag tog, kunde ha tagit en finare bild men det va så ruskigt god mat så kom inte på nåt sådant förrän halvägs in i maten, sorry =/

Men lite lite frestande ser det väl ut! :D

Helt underbart gott va det iallafall...


Det VA 1 bild mellan 5:an och 6:an som aldrig togs, för jag gjorde en totalmiss


Men ska försöka ge en bra förklaring på vad som fanns att välja på när det stog på bänken.

Det va tre stycken skålar med olika frukter  i såsom

Äpple

Apelsin

& Banan

Sen fanns det 4 olika sorters glass också.

blev ju inga bilder så har "lite" svårt att komma ihåg :(

 tyvärr glömt bort några av smakerna =/

Vanilj

Blåbär

?

? nån speciell glass vet jag!

Fasen det är lite jobbigt att inte komma på vad man liksom har ätit för 2 timmar sen.. nästintill att man blir lite halvt förbannad!!!

MEN MEN

Bara att ta den smällen =)


Och sen har vi ju avslutet

Bild nr 6:

Kaffe och en STOR godisskål som stod vid mig och farmor och min farbror rätt så mycket vilket kanske inte va så bra, för vi är stora godisgillare vi 3 =)

Men ta det lugnt ni, det blev godis kvar ..

Det va TUR att det va så mycket från början bara, men sen hade man ju ätit en rätt så stor del annat innan godiset kom fram liksom =)

               

Hoppas det inte ser förjävligt ut på bilderna och hoppas jag förklarade bra!!

Annars får ni skriva det liksom!!

 

 

Men så avslutet på kvällens inlägg då!

 

Den här dagen tog bra på krafterna faktiskt, även om den inte "Bestod" av så mycket, men lite ändå.

som skola i nåra timmar, hem och vila lite och sen åka iväg på middag :D

 

Men det har varit en helt UNDERBAR dag faktiskt om jag ska vara helt sjukt ärlig.. 

Sen är jag ruskigt glad att det är fredag så man knappt behöver tänka på vad som händer i helgen faktiskt.

Har inte en enda plan för denna helg faktiskt, och det känns bra som fan i både kropp och själ, men det lär ju garanterat bli ändringar imorgon om att man ska hitta på nånting, men då kanske man har ändrat sig o verkligen vill göra nånting kanske :D 

Så jag ska " Focus on the positive".

 

Ha det gött nu...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Nordqvist - 1 januari 2013 14:51

Dom senaste dagarna =/     Har mått så skit i kroppen så har knappt klarat av att göra nånting faktiskt. Kroppsh*lvetet orkar latt gå lite först och sen blir man nästintill utmattad som om man sprungit maraton, det är hemskt att det ska vara ...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 18:15


Mätt och belåten =)   Kände att det fick bli matlåda ikväll faktiskt, har så många matlådor i frysen, Måste ju försvinna för att få in annat smaskigt därinne,   Jag har inte så mycket att skriva nu egentligen, är skittrött och fantasin har...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 15:44

God eftermiddag ni som läser   Denna eftermiddag har jag faktiskt gjort lite saker även om jag inte velat eller orkat faktiskt  jag har Diskat en del för det ser inget snyggt ut alls i diskhon, så lika bra att göra, har också vart te affären o...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 09:00


God på den här förmiddagen eller vad man nu vill kalla den :)   Kalla den vad man vill :P   Denna morgon har varit lite ond mot min rygg, inte så farligt men det har fortfarande gjort lite ont, för beskeden från röntgen och läkaren sa att de...

Av Robin Nordqvist - 29 december 2012 19:44


Hej allihopa   Är lite trött faktiskt ,är trött hela tiden så vilade middag 3 timmar förut och kände verkligen att min kropp verkligen behövde göra det, måste nästintill göra det varje dag för att orka saker nu förtiden. Har inte "hittat" på nå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards