Alla inlägg den 16 december 2012

Av Robin Nordqvist - 16 december 2012 18:45


Kvällens mat är inte den roligaste kanske men ändå riktigt gott

 

Blev rester mest faktiskt...


Här under ser ni upplägget som gjordes på tallriken, jag tycker allting som jag la på tallriken är sjukligt gott faktiskt

Salladen som va gjord på småbitsskuren Purjolök och sen Småskurna morötter för det måste ske en inhandling till det kalla skåpet som man förvarar mat i juh,  "kylskåpet" alltså..


Det vart en pluttmatlåda med jasminriset och fiskbullar från igår

och vid sidan om så vart det saltgurka i liten mängd faktiskt, 5-6 st bara =)


vart också Rödkål, helt sjukt hur mycket jag älskar Rödkål :D Så RUSKIGT GOTT!!


Jag va faktiskt tvungen att ta en mat låda för att få någon plats i frysen till det som jag handlade på marknaden förut, MÅSTE lära mig att bara laga 1 portion mat så det inte blir nån matlåda, men ibland kan det ju också vara bra med matlådor, som tillexempel nu när jag börjat utbildningen igen så kan det va könt nån gång att ha en matlåda med sig om det skulle vara så att man stannar längre än vad man ska ibland, för det vet man ju faktiskt inte ordentligt..


Upplägget av bilderna hoppas jag ser bra ut!

             








Har bara en liten tanke nu från ingenstans!.!


Och den är att tanken lite egentligen med en blogg är väl att man vill att folk ska läsa och kommentera det man skriver om?

Har ingen riktig koll på det där, det verkar rätt så komplicerat alltihopa

för det är aldrig någon som kan förklara riktigt fullt ut vad nåt innebär, för ingen VET ordentligt kan jag tänka mig faktiskt.

Visst jag måste väl erkänna att jag vill att folk kanske läser om det jag skriver annars kan det kännas nån gång lite halvt meningslöst att skriva, men jag har oxå tänkt att det är så ruskigt skönt att få ut tankar och idéer om maträtter och om mycket annat från huvudet och den som kollar är jag glad över, och sen kan jag också kolla tillbaka i tiden och se vad man gjorde för mat och annat det och det datumet, vilket kan vara riktigt roligt tror jag.

Men det är som sagt från person till person faktiskt, det är så skönt att det inte finns nån som är som jag egentligen för tror fasen den situationen hade blivit riktigt jobbig till slut alltså!

Men man vet aldrig..


Aja nu ska jag inte tjata mer, kanske därför man inte har så möe besökare! Vad vet jag =)


Ha en trevlig kväll folket


Av Robin Nordqvist - 16 december 2012 16:23

Nyligen hemkommen från julmatmarknad

 


Haft 2 riktigt underbara timmar på marknad med så mycket saker, riktigt trevlig marknad faktiskt för det fanns så mycket saker som va så intressanta, men man kan ju inte handla allt, eller hur =)

Men det va riktigt trevligt att gå där med Janne och Nathali faktiskt och gå o provsmaka på olika brödsorter, olika skinkor , ostar , senap , olikt tilllagade fiskade så det va väldigt mycket olika sorter av allting :D 

Mycket av det som fanns på marknaden eller ja nästintill allting va hemmagjorda saker och det är helt underbart att folk gör såna goda saker!

Dom är så ruskigt trevliga i sina försäljningsstånd också och frågar o pratar om allting och det gör allt mer intressantare och man ställer mer frågor om sakerna som finns och kanske frågor överhuvudtaget faktiskt = )

 

 

 

    

Bästa skylten jag sett på vääääldigt länge faktiskt =)

Den satt på en skåpbil precis innan entrén till marknaden och jag kände att jag faktiskt va tvungen att ta ett kort på den för jag hade aldrig sett en sådan förut och sen att den stog utanför en marknad va lite det roliga.

Men jag tror tanken va lite så från han/hon som äger bilen, för det va nog väldigt många som log när dom såg bilen tror jag =)

Riktigt roligt faktiskt...

 


Här är inköpen =)

 

Sjukt goda saker faktiskt, det va lite pris på dom men det gör ingenting faktiskt i detta läget.

 

Det blev 2 stycken olika hemmagjorda sillsorter som va

Senaps sill , som jag ALLTID älskat faktiskt, men dom här va ruskigt goda, iallafall ifrån smakprovsburken.

Andra burken va Purjölökssill vilket jag ALDRIG hade smakat innan, och måste säga att det va en annorlunda smak, men ruskigt god faktiskt. trodde helt ärligt att det inte skulle smaka så bra, så jag är glad att jag smakade och fick reda på det :D

 

Köpte också mörkt mörkt julbröd som va lagom mjukt&hårt som hade märket Julvört som jag inte hade hört talas om förut, men smakade en liten brödbit och det va väldigt gott..

HAHAHA det låter som att jag skulle kunna ta vilken sak som helst som har med mat att göra, men så är faktiskt inte läget, är rätt så kräsen när det väl gäller faktiskt, men är det bra saker då jäklar :D

 

Köpte också 2 st Harplingekål hette den och den va *Yummy*

Jag har i nästan alla år älskat grönkål så det va inget nytt, men det va lite ingridienserna i denna som gjorde smaken ruskigt god :D

 

Sista jag köpte va 3 st 20 cm wienerkorvar med chilismak som det va bra styrka i, men inte för mycket och inte för lite heller så götteligöttgött...

 

Det va min underbara eftermiddag som ni har fått ta del av :D

Bara trevligt att vara ute och träffa nytt folk och se vad och hur folk gör med alla saker som säljs vidare på olika ställen överallt..

 

Skriver senare då =) läs gärna som sagt och skriv lite vad ni tycker =)

och som sagt ge gärna råd på maträtter =)

 

Bye Bye sålänge då?!!

Av Robin Nordqvist - 16 december 2012 09:00

Underbart!

 

God morgon/förmiddag


Riktigt skön morgon/förmiddag faktiskt

Vaknade kl 8 av väckarklockan idag vilket faktiskt va riktigt skönt idag eftersom man vilade rätt mycket igår och kroppen mådde hyffsat bra iallafall :D

och idag blev frullen lite annorlunda "faktiskt"



       


Men det starka och underbara kaffet kommer alltid vara det första som tas på morgonen faktiskt =)



Det blev också som ni ser en liten ändring på bilden :D

Istället för nyttiga flingor och A-fil idag så blev det en liten nyttig sallads tallrik

med Morötter, purjolök och gurka och sen la jag till lite saltgurka och blandade, vilket va UNDERBART på morgonkvisten faktiskt, ändringar är alltid roligt faktiskt, för man inser ingenting ju förrän man gör en ändring som sagt!

Vart lite Cactusjuice till detta också vid sidan om också som va riktigt gott :)


Dom 3 underbara mackorna som syns på bilden också va sjukligt goda

Det blev 2 stycken av mackorna som hade dom underbara påläggen

Cremé Bonjour kantarell med Lönnebergaskinka ovanpå

1 macka med Cremé Bonjour Gräslök med lönnebergaskinka på också =)

sen in 1 minut i mikron ungefär och värma dom.

Så blev det helt UNDERBART riktig lyx frukost kände jag faktiskt :D


Ska på nån sorts frukost/middag/matlagnings "mässa" eller vad det är idag också med några kompisar.

Kan vara riktigt kul faktiskt och kolla utbudet på något sådant, för jag har aldrig varit på nåt sånt, kan nog bli en upplevelse att se vad som säljs, kanske kommer hem med en stor påse med blandat =)

MEN inte för mycket, men "lite" kanske, haha...

MEN det återstår att se lite, skriver sen då.



Byee för stunden då People!!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards