Alla inlägg den 15 december 2012

Av Robin Nordqvist - 15 december 2012 18:45

Denna dag har varit helt guld =)



Idag har det bara varit lugnt efter den sena frukosten :)

 

Helt underbar måste jag säga att dagen har varit faktiskt, har vilat och verkligen tagit det lugnt och lyssnat på kroppen som sagt att den vill slappna av och då har jag inte gjort annat än lyssnat på den och kollat lite serier på min dator och bara CHILLAT. Lite huvvevärk bara men ingen fara.

Finns inte så mycket info om dagen eftersom jag inte gjort nåt så!!

Haha, jag sitter med ett stort leende för det har varit en så jävla underbar dag..


Nu så kommer matförklaring, eller ah ni ser nog vad jag åt, men jag skriver ändå =)


 

Gjorde en sallad på

Morötter

Gurka

&

Purjolök


      Kokade Ris som jag verkligen hade glömt hur lång tid det tar att göra så det måste varit väldigt längesen jag gjorde ris sist, men nu är det verkligen inte sista gången jag gör risrätter hemma här.

Det va


Thai Jasmine - Brutet Ris   


Nåt jag verkligen ÄLSKAR är fiskbullar i hummersås som jag också tog 2 stycken burkar av med märket (Hållö) som är det bästa märket som jag tycker, annorlunda smak på dom andra, men det kan bero på att jag är van vid Hållö :D



Här är den färdiga tallriken av den goda maten som jag gjorde :D

Det blir inte annat än njutningar när man gör sån här mat, Fiskbullarna, riset och salladen   "PERFEEECT"


Fick 4 matlådor av maten jag gjorde, så mycket mat gjorde jag..

Så in i frysen med dom,så finns det ingen mat så har jag reserver men det blir ju inte samma imorgon förhoppningsvis, hoppas jag har en annan tanke imorgon på annan maträtt =)

 


Ska verkligen försöka göra lite mer "PROFFSIGA" rätter när det väl gäller..

Dom lite mer kryddiga, men ändå lagom och lite mer ovanliga ingridienser och så ska jag försöka bjuda vänner och familj när man gör nånting speciellt i matväg då :D


Äter bara 1 portion per måltid för jag vill försöka gå ner lite i vikt, försöker också gå ut och gå iallafall 2 gånger om dagen för att komma lite i form, men idag har det faktiskt regnat rätt hårt hela dagen, så har inte varit så sugen på att dra på mig "regntäta" kläder och gå ut och vandra, men imorgon blir det garanterat promenad om inte samma väder uppstår, men det tror och hoppas jag inte att det gör, blir en lite längre promenad efter frukost som också troligen blir annorlunda förhoppningsvis..

Måste också uppsöka affär, haha för att införskaffa alla ingridienser som behövs i kylskåpet till nya maträtter som jag hoppas få reda på, för tänkte kolla lite "kokböcker" på internet imorgon också för att få nya kunskaper och vetskap om många olika maträtter..

Har ni några Tips på maträtter som jag frågar om hela tiden så vore det jäääättesnällt om ni skrev

recepten, hemsidor, hemmarecept som ni vill dela med er av eller bakråd och mer =)



Nu har jag nog skrivit tillräcklig för ikväll tycker jag..


Ha en trevlig kväll och hoppas mitt inlägg va bra :D




Av Robin Nordqvist - 15 december 2012 10:45

God förmiddag


Den här morgonen/förmiddagen har varit riktigt skön faktiskt, för ingenting planerat förutom medicinen mot måendet mitt på morgonen som tar 4 sekunder att ta sen så va det bara att somna efter och vakna upp utan att nån ringde eller skolan eller väckarklockan dånade i skallen.

Helt underbar Lördag, MEN så kollade man ut genom fönstret och såg att det regnade idag, vilket jag tycker är hyffsat skönt faktiskt, för då försvinner en viss mängd snö och det är jag glad för, OM det inte blir minusgrader och allt fryser vilket skulle vara min otur lite faktiskt..

HAHA!

Frukosten idag blev lite bättre än i vanliga fall, eftersom det va ingen stress med nånting så gick det att njuta ordentligt av den.

Här är lite "beskrivelse" av vad det blev till frukost idag :D





                

Det blev underbart Kaffe i stark form som varje morgon =)

Det kan jag inte undvika

Underbart med Java på morgonen!!





Hade bara tyvärr bara 1 ägg kvar så men skrevs ner på inhandlingslappen rätt så snabbt för ägg är det som ingår i morgonens frukost schema annars funkar det ju inte! :)

Här är upplägget på tallriken


Det blev lite som vanligt men 1 extra macka, Haha bara för att det är Lördag och en så SKÖÖN Lördag som inte innehåller nånting!!

Frukosten i sig va =

3 St frallhalvor då

2 st som jag hade den nya marmeladen som jag köpte på torget som hade 2 lager i glasburken och nu efter denna frukost är jag nere på äpple och flädersaft delen så det blir en liten suprice imorgon hur det smakar =)

1 macka med Cremé Bonjour med smaken Kantareller som är ruuuskigt gott !

1 ägg blev det också som sagt som jag hade lite kaviar till =)

All-Bran flingor like every morning för det är så ruskigt gott.

Haha låter som att jag är sjuk som njuter av alla saker så mycket som jag gör, men jag är så glad att jag har kunnat ändra min kost från det onyttigaste till något sådant här och ibland olika saker till frukost varje morgon som liksom är bra för kroppen..



På sista bilden är ALLTING upplagt :D

Underbar frukost..


Så man står sig till eftermiddag/kväll


HA en underbar dag folket =) det ska jag ha, njuta så myck jag kan faktiskt av att inte göra NÅNTING "just nu" iallafall.


Bara att skriva det vet ni!


Bye Bye sålänge





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards