Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Söndagens eftermiddag på marknad =)

Av Robin Nordqvist - 16 december 2012 16:23

Nyligen hemkommen från julmatmarknad

 


Haft 2 riktigt underbara timmar på marknad med så mycket saker, riktigt trevlig marknad faktiskt för det fanns så mycket saker som va så intressanta, men man kan ju inte handla allt, eller hur =)

Men det va riktigt trevligt att gå där med Janne och Nathali faktiskt och gå o provsmaka på olika brödsorter, olika skinkor , ostar , senap , olikt tilllagade fiskade så det va väldigt mycket olika sorter av allting :D 

Mycket av det som fanns på marknaden eller ja nästintill allting va hemmagjorda saker och det är helt underbart att folk gör såna goda saker!

Dom är så ruskigt trevliga i sina försäljningsstånd också och frågar o pratar om allting och det gör allt mer intressantare och man ställer mer frågor om sakerna som finns och kanske frågor överhuvudtaget faktiskt = )

 

 

 

    

Bästa skylten jag sett på vääääldigt länge faktiskt =)

Den satt på en skåpbil precis innan entrén till marknaden och jag kände att jag faktiskt va tvungen att ta ett kort på den för jag hade aldrig sett en sådan förut och sen att den stog utanför en marknad va lite det roliga.

Men jag tror tanken va lite så från han/hon som äger bilen, för det va nog väldigt många som log när dom såg bilen tror jag =)

Riktigt roligt faktiskt...

 


Här är inköpen =)

 

Sjukt goda saker faktiskt, det va lite pris på dom men det gör ingenting faktiskt i detta läget.

 

Det blev 2 stycken olika hemmagjorda sillsorter som va

Senaps sill , som jag ALLTID älskat faktiskt, men dom här va ruskigt goda, iallafall ifrån smakprovsburken.

Andra burken va Purjölökssill vilket jag ALDRIG hade smakat innan, och måste säga att det va en annorlunda smak, men ruskigt god faktiskt. trodde helt ärligt att det inte skulle smaka så bra, så jag är glad att jag smakade och fick reda på det :D

 

Köpte också mörkt mörkt julbröd som va lagom mjukt&hårt som hade märket Julvört som jag inte hade hört talas om förut, men smakade en liten brödbit och det va väldigt gott..

HAHAHA det låter som att jag skulle kunna ta vilken sak som helst som har med mat att göra, men så är faktiskt inte läget, är rätt så kräsen när det väl gäller faktiskt, men är det bra saker då jäklar :D

 

Köpte också 2 st Harplingekål hette den och den va *Yummy*

Jag har i nästan alla år älskat grönkål så det va inget nytt, men det va lite ingridienserna i denna som gjorde smaken ruskigt god :D

 

Sista jag köpte va 3 st 20 cm wienerkorvar med chilismak som det va bra styrka i, men inte för mycket och inte för lite heller så götteligöttgött...

 

Det va min underbara eftermiddag som ni har fått ta del av :D

Bara trevligt att vara ute och träffa nytt folk och se vad och hur folk gör med alla saker som säljs vidare på olika ställen överallt..

 

Skriver senare då =) läs gärna som sagt och skriv lite vad ni tycker =)

och som sagt ge gärna råd på maträtter =)

 

Bye Bye sålänge då?!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Nordqvist - 1 januari 2013 14:51

Dom senaste dagarna =/     Har mått så skit i kroppen så har knappt klarat av att göra nånting faktiskt. Kroppsh*lvetet orkar latt gå lite först och sen blir man nästintill utmattad som om man sprungit maraton, det är hemskt att det ska vara ...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 18:15


Mätt och belåten =)   Kände att det fick bli matlåda ikväll faktiskt, har så många matlådor i frysen, Måste ju försvinna för att få in annat smaskigt därinne,   Jag har inte så mycket att skriva nu egentligen, är skittrött och fantasin har...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 15:44

God eftermiddag ni som läser   Denna eftermiddag har jag faktiskt gjort lite saker även om jag inte velat eller orkat faktiskt  jag har Diskat en del för det ser inget snyggt ut alls i diskhon, så lika bra att göra, har också vart te affären o...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 09:00


God på den här förmiddagen eller vad man nu vill kalla den :)   Kalla den vad man vill :P   Denna morgon har varit lite ond mot min rygg, inte så farligt men det har fortfarande gjort lite ont, för beskeden från röntgen och läkaren sa att de...

Av Robin Nordqvist - 29 december 2012 19:44


Hej allihopa   Är lite trött faktiskt ,är trött hela tiden så vilade middag 3 timmar förut och kände verkligen att min kropp verkligen behövde göra det, måste nästintill göra det varje dag för att orka saker nu förtiden. Har inte "hittat" på nå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards