Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Kvällens lätta men GODA mat

Av Robin Nordqvist - 13 december 2012 20:00

God kvället !

 

Idag vart det ingen  super speciell mat för kvällen för att jag har legat och sovit från kl 3 till halv 8 så trött så in i bomben så jag va inte så pigg nu när jag lagat maten, så jag försökte faktiskt hitta något som gick att laga rätt så snabbt och smidigt  och det gjorde detta =)


           

Det vart riktigt god pasta, för denna sorten hade jag inte provat förut faktiskt,

NO.57 Fusilli Pasta

Gjort på durumvete =)


  

Här är en liten bild på "allt som allt" i maten

Haha, så det berättar riktigt mycket vad jag hade och åt, så jag behöver egentligen ikväll inte berätta vad jag ätit,

eller hur det smakade för det här är nog det vanligaste som folk äter tror jag.

men ändå så vart det

 

NO.57 Fusilli Pasta

som är gjort på durumvete.

 KokkenGront Brocolli mix

 Dejliga Köttbullar

skuren gurka

 

OCH sen 1 flaska Vatten =)



Så en bild på när man lagar till det så ni inte tror att allt fanns i matlådor idag också =)

Ni ser massa köttbullar och möjligen tänker på dom när jag skrivit att jag bara hade 3 på tallriken, men nu är det så att jag gjorde mycket pasta och många köttbullar som ni ser då, och då tog jag 3 köttbullar och en la jag resten i pastakastrullen och blandade där så man kan göra matlådor av pastan&köttbullarna, som vanligt som jag gör, gör alltid för mycket mat.. har redan en stor matlåda kvar med pasta och stekta grönsaker, men kände att jag ville ha nånting annat idag faktiskt =)

 



FÄRDIGLAGAT

 


Visst ser maten lite inbjudande ut :)

För det va riktigt gott faktiskt, även om det är en väldigt simpel rätt att laga, så är det lite det nya för mig med massa grönsaker som gör allt så sjukt gott, alltså stekta grönsaker , skivad gurka och sallad överhuvudtaget vilket jag tyvärr inte hade någon ikväll, för kollade den och det fanns inte så möe kvar, så det blir att skriva ner på inhandlings listan, som jag gärna vill att ni föreslår saker till..

 

Men nu får det räcka för ikväll, är jättetrött =)

Blir en liten SUPRICE vad frukost blir imorgon !!

 

Ha det så bra nu...



 
 
Ingen bild

Nicole

14 december 2012 12:28

Härligt att se Robin!
Kul att du fått upp intresset för mat och matlagningen, det har alltid vart en stor passion för mig, har många gånger funderat på att starta en blogg om det men hade hundbloggen som blev stor och som tog mycket tid.

Kan rekommendera att leta andra bloggar i samma kategori och läsa och kommentera, då kommer också du att få fler läsare :)

Recept.nu och matklubben är bra sidor med mycket inspiration :)

Robin Nordqvist

14 december 2012 15:31

Hejsan Nicole =)
Ja det känns lite roligt faktiskt, är ju inte så superduktig på mat, men det är kul att laga saker som man inte gjort förut, och jag har en tendens att blanda saker, så man märker om det är gott eller inte, och hittills så har det inte varit något fel på det, inte enligt mig iaf. haha iof bara jag som ätit maten =)
jaa det har jag oxå hört att man ska göra för att få fler viewers på min sida :D vilket kanske vore roligt..
ja matsidor är jag inne o kollar på ibland, så man får lite råd om olika saker =)
Tack för kommentaren Nicole :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Nordqvist - 1 januari 2013 14:51

Dom senaste dagarna =/     Har mått så skit i kroppen så har knappt klarat av att göra nånting faktiskt. Kroppsh*lvetet orkar latt gå lite först och sen blir man nästintill utmattad som om man sprungit maraton, det är hemskt att det ska vara ...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 18:15


Mätt och belåten =)   Kände att det fick bli matlåda ikväll faktiskt, har så många matlådor i frysen, Måste ju försvinna för att få in annat smaskigt därinne,   Jag har inte så mycket att skriva nu egentligen, är skittrött och fantasin har...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 15:44

God eftermiddag ni som läser   Denna eftermiddag har jag faktiskt gjort lite saker även om jag inte velat eller orkat faktiskt  jag har Diskat en del för det ser inget snyggt ut alls i diskhon, så lika bra att göra, har också vart te affären o...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 09:00


God på den här förmiddagen eller vad man nu vill kalla den :)   Kalla den vad man vill :P   Denna morgon har varit lite ond mot min rygg, inte så farligt men det har fortfarande gjort lite ont, för beskeden från röntgen och läkaren sa att de...

Av Robin Nordqvist - 29 december 2012 19:44


Hej allihopa   Är lite trött faktiskt ,är trött hela tiden så vilade middag 3 timmar förut och kände verkligen att min kropp verkligen behövde göra det, måste nästintill göra det varje dag för att orka saker nu förtiden. Har inte "hittat" på nå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards