Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Kvällsmaten =)

Av Robin Nordqvist - 17 december 2012 18:00

Gokväll på er :)

 

Kvällens mat är vanlig men väldigt god och man kan lägga till så mycket om man har det hemma vilket är så fint isåfall,

med mer smaker och som sagt mer ingridienser kan man ha :)

Maten är inte så onyttig heller, beroende lite på vem som äter den vill säga :)

 

           

Här har vi maten eller ja starten till lagningen av den =)


 

 

Ikväll blev det Pyttipanna med märket (Skogsgreven)  som va väldigt längesen jag åt faktiskt också, för det va inte alls vanligt på patienthotellet som jag bodde på i 6 veckor förut när jag gjorde min behandling, va nog troligen bara nån gång i början som det serverades.

 

Skar till lite

Purjolök  för att göra pyttipannan lite nyttigare än vanligt och mycket mer smak blev det, köpte denna stora stekpanna för ett tag sen  med glaslock på IKEA med David och Mamma och det blir sån otrolig mer smak när man behåller locket på när man gör maten, haha ja så är det i vanliga fall för dom som kan laga mat, men det är nytt för mig =)

 

Hade också i en burk majs med märket (Bonduelle) med vattnet-såsen eller vad man ska kalla det som är i konserven som man brukar hälla ut, men det va riktigt gott faktiskt, och gjorde nog väldigt mycket med den ruskigt goda smaken som blev..

 


 


Tilllagningen av alltihopa i min nya stekpanna så det vart så underbart som det vart som sagt!


Här är det serverat till mig på bordet av kocken själv (moi)

Kände mig riktigt duktig faktiskt när jag smakade på maten för det va så ruskigt gott med purjolöken och majset och sen lite lite mer margarin och det fick stå lite längre med glaslocket och få ännu mera smak.

 

Man får kolla vad utbudet "extra"  ingridienser blir i maträtten i mina skåp ,men tror nog inte att det ska va nåt som "fattas" när man kan laga nästintill vadsom helst, då funkar allt ibland, iallafall för mig för älskar att laga lite annorlunda mat eller mat med mer eller mindre ingridienser i.  

Men tror inte det ska blev några problem med maträtten, found a soulution är bara att göra..

Nästintill när man gillar allt i matväg kan man antingen blanda ihop eller göra en 2-4 rätters middag av =)

 

Har annars varit en annorlunda dag pågrund av mitt konstiga mående faktiskt, för måste nog verkligen kolla upp kroppen hos läkaren för känner att såhär ska det inte vara, inte längre tid iallafall, med huvudvärk eller annat!

Hoppas bara morgondagen blir bättre, den måste bli bättre, så man klarar av eftermiddagen som kommer bli underbar om jag mår bra.

Då blir det troligen en liten tripp till Ullared med "systrarna Tove&Moa " och min "mamma" Bodil :D

 

Så då ska man försöka inhandla lite julklappar till alla som "förtjänar" haha, men det ska nog inte va nåt problem för någon faktiskt. Det ska nog bli riktigt roligt faktiskt, då kanske man kan passa på att inhandla lite i matväg där också, för dom har rätt så stort utbud på mat och kryddor och allt som behövs , Bodil är riktigt duktig på sådant så är riktigt glad att man åker med henne OCH systrarna för dom kan verkligen sina maträtter också måste jag säga verkligen, riktiga geniskallar ibland..

 

Nu kommer denna kväll bestå av positivt tänkande på bättre mående och färden till skolan som jag verkligen vill bli klar med och verkligen engagera mig i, och sen den troligen underbara Ullared som blir av imorn =)

 

Ha en guldkväll folket så jag ska jag försöka också med återhämtningen =)

 

Ställ frågor och ge råd allihopa

=)

 

 
 
Ingen bild

mamma

18 december 2012 01:06

Va bra att du gilla stekpannan :)

Robin Nordqvist

18 december 2012 07:57

Ja den är underbart bra faktiskt :) ruskigt bra köp och val :) tack så mycket!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin Nordqvist - 1 januari 2013 14:51

Dom senaste dagarna =/     Har mått så skit i kroppen så har knappt klarat av att göra nånting faktiskt. Kroppsh*lvetet orkar latt gå lite först och sen blir man nästintill utmattad som om man sprungit maraton, det är hemskt att det ska vara ...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 18:15


Mätt och belåten =)   Kände att det fick bli matlåda ikväll faktiskt, har så många matlådor i frysen, Måste ju försvinna för att få in annat smaskigt därinne,   Jag har inte så mycket att skriva nu egentligen, är skittrött och fantasin har...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 15:44

God eftermiddag ni som läser   Denna eftermiddag har jag faktiskt gjort lite saker även om jag inte velat eller orkat faktiskt  jag har Diskat en del för det ser inget snyggt ut alls i diskhon, så lika bra att göra, har också vart te affären o...

Av Robin Nordqvist - 30 december 2012 09:00


God på den här förmiddagen eller vad man nu vill kalla den :)   Kalla den vad man vill :P   Denna morgon har varit lite ond mot min rygg, inte så farligt men det har fortfarande gjort lite ont, för beskeden från röntgen och läkaren sa att de...

Av Robin Nordqvist - 29 december 2012 19:44


Hej allihopa   Är lite trött faktiskt ,är trött hela tiden så vilade middag 3 timmar förut och kände verkligen att min kropp verkligen behövde göra det, måste nästintill göra det varje dag för att orka saker nu förtiden. Har inte "hittat" på nå...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboksinlägg

Kommentarer

Skriv vad du vill =)


Ovido - Quiz & Flashcards